Intervju med Sigtuna IFs Ludde "alias" Ludvig Harryzon!;)
Hejsan Ludvig. 1.Du har till denna säsong fått uppdraget som kapten i A-laget. Varför tror du tränarna har givit dig det uppdraget? För att jag tror dom anser att jag är en bra ledare som manar på truppen och driver dom framåt. 2.Vad har du för styrkor i mål? Sidledsförlyttningsr och min snabbhet sen så är jag duktig på att snacka. 3.Vad tycker du om din insats så här långt i serien? Generellt helt okej med ett litet plus. 4.Vad tycker du om lagets insats? Ja vi har haft någon riktigt bra insats men vi har inte nått våran full potential än. 5.Vad är ditt mål som innebandytränare? Hur många år har du varit tränare? Jag har coachat i 5år. Målet är att lära ut det man kan och driva spelarna framåt. 6.Vilka mål strävar du efter att uppnå denna säsong? Driva mig själv framåt och bli bättre och hålla nollan minst en match. 7.Vilken plats tror du alaget kommer denna säsong? Jag tror vi tar en topp tre placering. 8.Vem är din största innebandyförebild? Åman 9.Varför? För hans stil på planen tex snacket. Och så även hans grymma spel. 10.Vem vill du intervjua näst? Kallings 11.Sist innan vi tar några snabba frågor, hur går det nästa match mot Wäsby hemma? Vinst med 8-2 Salming eller Zone? Zone Mullsjö eller Falun? Mullsjö Patrik Åman eller Viktor Klintsten? Åman Då får jag tacka så mycket.
Herrar
12 nov 2014
0kommentarer
Ledarutbildningar
Grundutbildning - Grön, Blå och Röd nivå 6-16 år Grundutbildning GU är obligatorisk för alla ledare som har seriespelande lag (Se regel §14 nedan). Men även ledare med yngre lag bör gå. Den grundläggande utbildningen innehåller ledarskap, regler, Svensk Innebandys Utvecklingsmodell, SIU, och ett färganpassat diskussionspass. Förkunskapskrav: Innebandyintresse Kursomfattning: 4h, Sigtuna IF betalar kursavgiften Anmäl er direkt till Håkan Wallin e-post wallin.hakan@gmail.com Är vi tillräckligt många så kan vi troligen ordna en kurs i Sigtuna. Länk till Stockholms innebandyförbund och kursbeskrivning med datum: http://www.innebandy.se/Stockholm/Utbildning/Utbildningar/Grundutbildning---Gron-Bla-och-Rod-niva-6-16ar/ Ni som redan gått GU glöm inte att anmäla er till nästa kurs i utvecklingsträdet. Kunniga ledare ger välutbildade spelare och en mer professionell verksamhet & förening . Hjälp till att lyfta kvalitén i Sigtuna IF genom att vidareutbilda dig! =========================================================== § 14 Ledarlicens Vid tävlingsmatch i åldersklasserna P/F9 t o m J19 är det obligatoriskt med ledarlicens, vilket innebär att det i varje lag vid matchtillfälle skall finnas minst en ledare i avbytarbåset som innehar ledarlicens. Förening, vars lag ej har en ledare som innehar ledarlicens kan dömas till böter.
Sigtuna IF IBK
6 nov 2014
0kommentarer
A-Laget till morgondagens bortamatch mot Duvbo, kl 13:30!
Lukas,krillan, Filip August,Oscar Jocke,pelle,Walle Häggis Berka, Harti, Rickard L, Ludde, Wallin, Larsson Samling 1, 5 timmar innan på st: Gertrud parkering Nu kör vi!
Herrar
31 okt 2014
0kommentarer
VIKTIGT MÖTE!
Lördagen den 8 november är en viktig dag för Sigtuna IF. Då ska den nya värdegrunden tas fram med hjälp av vår externa konsult Ulf Carlsson. Det är viktigt att vi får detta på plats när vi nu ombildar föreningen till en alliansföreing. Jag vet att vi är mitt i säsong, matcher mm och har man det inte så vill man kanske få tid till annat men detta är superviktigt och jag önskar att varje grupp/lag åtminstonde kan få med en representant denna dag. Behöver inte självklart vara ledare/tränare bara utan lika gärna en förälder eller spelande barn/ungdom/vuxen (över 12 år ska man enligt RF ha rösträtt i sin förening). Värdegrunden gäller för alla. Så försök verkligen få någon (får gärna vara fler) ur er grupp (ledare/spelare/föräldrar) att komma. Plats: Prästängshallen stora mötesrummet Tid: 09 - ca 16 inklusive lunch. Disposition av dagen: Förmiddag Värderingar och dess ursprung Värderingar och dess innebörd Värdegrund Styrande värdegrund Eftermiddag RF- Svensk idrotts värdegrund Föreningens värdegrund Workshop – värdegrund för Sigtuna IF Vänligen Johan
Sigtuna IF IBK
28 okt 2014
0kommentarer
Referat: Sigtuna IF - Lokomotiv Kista IBF
Känslan inför dagens match var god.. Mycket god.. Vi hade en stark trupp och efter förra matchen mot Märsta, där vi utklassade 13-4, så kände vi oss så gott som oövervinnerliga.. Men redan från start, inte ens 2 minuter in i matchen, anar man oråd. Walle, fjolårets vinnare av "lagets buse", åker ut hela fem minuter för hårt spel. Ingen fara kan tyckas, vi har gott om tid på oss. Från läktaren ser energin i laget bra ut och vi har mycket boll och drygt 8 minuter senare åker en Kista-spelare ut i 2 minuter för låsning av klubba. Utvisningen hade kunnat öppna för en ett-noll ledning men nej, inget händer och man börjar skönja att spelet ser avvaktande ut. När det är fem minuter kvar i första vaknar några av våra gubbar till och får till några farliga skott på mål men siktet sitter inte riktigt och när det väl gör det så räddas dom av en stor Kista-målis. Motståndarnas taktik verkar vara att kontra hem och lita på sin trygga målis. Taktiken funkar och kl 17:56 får Kista till sitt 1sta mål. Plötsligt står det 0-1 i slutet på första. Andra perioden utstrålar laget fortfarande självsäkerhet. Man inleder inte riktigt lika avvaktande och nu får vi till ännu fler skott på mål. Siktet sitter dock fortfarande lite skevt och farliga målskott räddas ännu en gång. Laget verkar fortfarande inte känna sig pressade, man tycker nog att man har gott om tid och gott om målskyttar. Drygt 8 minuter in i andra uppstår en ny målchans. En kista-spelare åker ut i 2 minuter för hårt spel men inget mål görs trots flera försök och t.o.m. flera öppna mål. Motståndarna verkar ha hittat en taktik som funkar mot oss och ännu ett mål halkar in 15:53. Det står 0-2 och läget börjar bli frustrerat. Spelet blir lite tuffare och en Kista-spelare åker ut 19:55 för fel avstånd. 3:an inleds äntligen kraftfullt och fokuserat och det uppstår tumult vid Kista-målet 1:37. Straff utdöms och det bestäms att Rickard ska ta den. Ännu en ypperlig chans till mål men tyvärr räddas det av stora målisen. Kista får istället 2 minuter för låsning av klubba och då, ÄNTLIGEN, utnyjjar vi det till vår fördel och förra säsongens poängligevinnare, Pelle, sätter lagets första mål! Nu vänder det tänker vi i publiken (hela 65 pers!) men det blev kortlivat när Oscar åker ut 5 minuter senare för fasthållning och vi tvingas till 2 minuter försvarsspel. Nej, energin kom aldrig upp i 110% idag men många skott på motståndarmålet blev det och Jocke lyckades få in ett välkommet 2a mål 13:02 med ass från Ludde(!) vilket tände ett sista hopp hos många. Motståndarna tog dock time-out och omgrupperade sig och fick tyvärr in ett 3e mål 17:44 vilket sedan blev slutresultatet för matchen, 2-3. Otillfredställande slutresultat inte bara för publiken misstänker jag.. Ja, ja, nu är det nya krafttag inför nästa match. Jag hyser stor tilltro till laget och coacherna att gemensamt jobba för att nästa gång sätta alla fina skott på mål! Det är ju bara det som saknas!;) Tack och gonatt hälsar lagledarn.
Herrar
27 okt 2014
0kommentarer
A-lagstruppen hemma på sön kl 12:30 mot Lokomotiv Kista!
Ludde Mackan Lukas, Krillan, Filip August, Oscar Jocke, gustav, Pelle Walle, Häggis Berka, Rickard Landemark, Daniel Neuman Samling 11:30. Kom igen! Nu kör vi!
Herrar
24 okt 2014
0kommentarer
Intervju med Sigtuna IF:s Nicklas Hartikainen, alias Harti!
1. Du dyker upp som gubben i lådan i nästan alla lag i Sigtuna if, Hur orkar du fullfölja alla åtaganden under hela året ? Motivationen att se ungdomar utvecklas driver mig. 2. Hur drar du nytta av ditt finska ursprung i innebandyn ? Vet inte, jag är inte så sisu av mig, är nog mer svensk i det avseendet. 3. Vad har du för egna målsättningar med innebandyn ? Ha roligt men utvecklas, förbättra snabbhet och fysik 4. Hur länge har du spelat i Sif 5 år 5. Vilket lag håller du på i hockey, innebandy och fotboll AIK, AIK,AIK 6. Vilken innebandy spelare ser du upp till Linus Jämtdal 7. Varför Jag har spelat med hans lillebror, och har även tränat med Linus och han är en spelare som jämt ger allt och motiverar andra att också göra det. 8. Vilka egenskaper tycker du är viktigast för att fungera i ett lag som individ. Seriös, vilja, lagspelare, 9. Om du fick önska 3 saker om Sif vad skulle det vara Bli av med min höftsjukdom, 10. Vad är dina styrkor som ledare Har inte tänkt på, men försöker driva laget till sitt yttersta, erfarenhet av Innebandy. 11. Vad är dina svagheter som ledare Kan bli lätt irriterad på smågrejer och då tappar jag fokus, dålig på enskild kritik. Har svårt att adrressera kritik på individnivå. 12. Du ser ut som en snäll kille har du varit utvisad någongång? Ja, jag har fått 2+10 någongång, men mest slag och så 13. Jag har hört att du sover på Sif lakan som ett troget fan stämmer det. Ja till och från, nästan sant jag har mycket SIF grejer hemma och är stolt över det. 14. Du är assisterande Coach för juniorerna. Vad skulle du vilja att ditt lag tyckte om dig? Att jag är seriös, och jag är där för deras skull och att de kan fråga mig om de behöver. 15. Vad är ditt mål med juniorerna Utveckla killarna så vi får ett a-lag som spelar i div 2-3 inom några år. 16. Några snabba Kohonen eller Kim Nilsson Kim Nilsson Zlatan eller Messi Zlatan Salming eller unihoc unihoc Tandvärk eller Nicklas larsborg (headcoach a-laget) Nicklas larsborg Rotfyllning eller Tony Barosen ( Ass Coach a-laget) Tony Barosen 17. Är det någon fråga som du vill att jag ska ställa ? Nej tror inte det. 18. vem vill du intervjua i SIF Ludvig Harryzon
Herrar
22 okt 2014
0kommentarer
A-lagets seger mot Märsta IBS
Äntligen! Det var ett laddat och riktigt bra Sigtuna IF som spelade matchen mot Märsta IBS i söndagens derby. Märsta IBS som också har sin hemmaarena i Prästängshallen mötte ett stabilt Sigtuna IF och redan efter första perioden kunde man ana åt vilket håll det barkade. Efter nästan två minuter in i matchen tog Märsta IBS ledningen när Johan Wiebe gjorde 1-0. Det tog hela fem minuter innan Sigtuna fick sitt första mål som gjordes av Rickard Landenmark. Juniorerna Lukas Sundström, Kristoffer Landenmark och Filip Rodenvall var en lyckad sammansättning som skapade det ena läget efter det andra. Efter första perioden hade Sigtuna ledningen och det stod 1-3. I andra perioden ökade man tempot och åskådarna bjöds på fartfylld innebandy. Efter dryga 17 minuter in i andra perioden blir Gustav Kallings utvisad för hårt spel och Sigtuna lyckades nästan hålla tillbaka hela utvisningstiden. Med endast några sekunder kvar lyckades ändå Märsta peta in ett mål och efter andra perioden hade Sigtuna drygat ut ledningen och det stod 2-6. I tredje perioden dominerade Sigtuna matchen helt och Märsta hade inte mycket att komma med. 12:52 in i tredjeperioden fick Harryzon en utvisning som Lukas Sunström tog och Märsta fick en straff med sig. Harryzon som storspelat i målet under hela matchen hade inga som helst problem att läsa av spelaren och räddade straffen. Matchen slutatde 4-13 och seger till Sigtuna IF. Målgörare för Sigtuna IF var Rickard Landenmark (5), Joakim Cederström (3), Filip Rodenvall (2), Eric Bergquist (1), Gustav Kallings (1) och Kristoffer Wallström (1). Hoppas coach Larsborg och coach Barosen bygger vidare på detta så vi kan se fram emot flera segrar för vårt A-lag.
Sigtuna IF IBK
13 okt 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter