A-lagstruppen till helgens derbymatch mot Märsta på söndag!
Ludde Mp Walle Lukas Krillan Filip August Näslund Jocke C Robban Pelle Berka Häggis Rickard L Kallings Samling i hallen 12:30!
Herrar
10 okt 2014
0kommentarer
Bokning av konferensrummen
Från och med nu kommer ni hitta bokningskalendern för Prästängshallens konferensrum på laget.se istället. I kalendern till höger på Sigtuna IF huvudsida kan ni se vilka tider som är lediga. Vill ni boka ett rum skickar ni en fråga till Sven på kansliet. kansli.sigtunaif@telia.com Mer info hittar ni på Sigtuna IF huvudsida under konferensrum.
Sigtuna IF IBK
9 okt 2014
0kommentarer
Dags för derby!
Då var det dags för säsongens första derby för A-laget. På söndag, 12/10, 13:30 i Prästängshallen är det matchstart och Märsta IBS står för motståndet. Nu ser vi till att följa upp förra helgens uppslutning på läktarn så ska laget ge en lika härlig match på planen. Ses på söndag! :)
Sigtuna IF IBK
8 okt 2014
0kommentarer
Matchreferat från söndagens matcher i Prästängshallen
I helgen var det full fart igen i Prästängshallen. Söndagen inleddes med F04 som tog emot gästande Vaxholm. Tjejerna spelade riktigt bra innebandy. Allt klaffade, alltifrån passningsspel, uppspel till skotten på mål. De dominerade matchen helt och vann med 18-0! Efter det var det dags för F05 att ta sig an Åkersberga. Flera av tjejerna hade spelat matchen tidigare med 04:orna med det var det ingen som märkte något av. Återigen full fart på plan och även i denna match klaffade allt. Elsa Fromm som stod i mål under båda matcherna hade inte så mycket att göra men när det väl hettade till så var hon med och höll nollan. Även i denna match blev det 18-0! Sen var det P05s tur att ta emot Åkersberga. Fartfylld innebandy med många skott på mål från båda lagen. Albin Flink var en stjärna i målet och räddade en hel del svåra skott. Bra spel av killarna som vann matchen med 3-1. Där efter var det dags för F02/03s match mot Rotebro. Tjejerna pressade tillbaka Rotebro ordentligt och hade det inte varit för fantastiskt målvaktsspel från Rotebro och lite otur med skotten för Sigtuna kanske även denna match hade slutat som den första flickmatchen. Det blev helt klart vinst för tjejerna som vann matchen med 5-1. Sen var det dags för A-laget att ta emot IK Frej Täby. Det var en kul och fartfylld match. Herrarna spelade riktigt bra. Stabilt backspel och bra fart på våra forwards som skapade det ena läget efter det andra och tog tillvara på situationerna. Riktigt bra och stabilt spel med många bollskickliga spelare och bra målvaktsspel resulterade i vinst med 6-3 till Sigtuna. Efter en förmiddag med 5 raka vinster för Sigtunalagen var det dags för våra herrjuniorer att möta Täby FC. Killarna hade svårt att få till spelet i den här matchen men trots det så dominerade Sigtuna och de mål man släppte in kom till större delen på kontringar. I anfall nådde de inte riktigt hela vägen fram trots dominans och de hade svårt att sätta bollen i målet. Matchen slutade 2-7. Efter att ha sjungit för Emila Fromm som fylde 15 år var det dags för F98/99 att ta sig an Sköndal. Det var en tuff match och tjejerna hade svårt att få till uppspelet. De kämpade och hade några riktigt bra skott på mål men fick inte till det. En bit in i andra perioden skadades dessutom Emila som fick kliva av plan och få foten omlindad. Dessvärre hade Sköndal turen på sin sida och matchen slutade med förlust 2-8 Efter två förluster i hallen så var det dags för P00 att möta Erikslunds KF. Killarna bjöd på bra innebandy och det var en jämn match. Bra spel och många skott och Carl-Hugo Swartling gjorde riktigt fina räddningar. Med endast några minuter kvar av matchen står det 3-5 och Sigtuna lyckas på mindre än 2 minuter skotta in 2 mål och kvitterar matchen till 5-5. Bra spelat! Sist men inte minst var det dags för P98 att möta serieledande Vallentuna. Tyvärr var jag inte där och kunde se matchen som slutade med vinst till Sigtuna 3-2. Bra jobbat! Så var ännu en söndag i Prästängshallen slut och som alltid så är det kul att träffa alla glada barn, ledare och föräldrar i hallen. På söndag den 12 oktober är det full fart igen, då är det bland annat derby för vårt A-lag som möter Märsta IBS kl 13:30. Kom och heja och passa på och ta en fika i vårt café. Hoppas vi ses på söndag!
Sigtuna IF IBK
7 okt 2014
0kommentarer
Äntligen startar innebandyn för P07
Nu på lördag den 11 oktober drar vi igång innebandy för pojkar födda -07. Vi träffas på lördag kl 10:00 - 11:00 i Prästängshallen. Kom 10 minuter innan så ni hinner byta skor etc. så vi kan gå in på planen och börja kl 10:00. Vad behöver jag för utrustning? Gympakläder - shorts, t-shirt, gympaskor. Innebandyklubba Innebandyglasögon Vattenflaska Vi välkomnar gamla och nya spelare! Kom och prova om du inte gjort det förut, det är jätteroligt med innebandy! Har du några frågor kan du kontakta Håkan Wallin. mail: wallin.hakan@gmail.com Varmt välkomna! Mvh Sigtuna IF innebandy
Sigtuna IF IBK
5 okt 2014
0kommentarer
Äntligen startar vi innebandyn för F08/09!
Nu på lördag den 4 oktober drar vi igång innebandy för flickor födda 2008 och 2009. Vi träffas på lördag kl 10:00 - 11:00 på SS (Sigtuna Fritidscenter) Vad behöver jag för utrustning? Gympakläder - shorts, t-shirt, gympaskor. Innebandyklubb Innebandyglasögon Vattenflaska Om man har långt hår är det bra om man har det uppsatt. Vi har ett par klubbor och glasögon som man kan få låna. Kom och prova, det är jätteroligt med innebandy! Har du några frågor kan du kontakta Alexandra Stenvall mail: alexandra@onlinereurope.se eller 076-200 7000 Varmt välkomna! Mvh Sigtuna IF innebandy
Sigtuna IF IBK
30 sep 2014
0kommentarer
Äntligen startar innebandyn för F06/07!
Nu på lördag den 4 oktober drar vi igång träningarna för F06/07 kl 12:00 - 13:30 på SS (Sigtuna Sim & Sporthall) I samband med första träningen nu på lördag kommer vi ha ett föräldramöte och gå igenom säsongen 2014/2015. För att driva ett innebandylag i Sigtuna IF krävs att vi har en lagledare och en (helst två eller fler) tränare. Fundera lite på vad du som förälder kan bidra med. Vi kommer självklart se till att ni får vägledning, rätt utbildning och hjälpa er att komma igång. Varmt välkomna! Mvh Sigtuna IF innebandy
Sigtuna IF IBK
29 sep 2014
0kommentarer
Säsongens första bortamatch...
... spelade vi mot Ekerö i Tappströmshallen lördag kväll. Vi hade två kedjor tack vare super support från Ida, Vilma, Fanny, Carro och Linnéa. Vi hade förhoppningar om en trepoängare, då Ekerö precis som vi är ett nybildat damlag som vi spelade ganska jämnt mot förra säsongen. Men det här var inte samma lag som vi såg mot Väsby för tre veckor sedan. Ett mycket snabbare spel av bollsäkra spelare var vad vi fick serverat. Tyvärr låg vi en eller två bollar under hela matchen, som slutade 9-5. Men, vi hade kul och är mycket medvetna om vår hemläxa; var det brast och vad vi måste jobba med! Det är tråkigt att förlora, såklart, men innebandy är såå roligt!
Damer
27 sep 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter