• Matchkrönika 21 september Prästängshallen

    I helgen var det många lag som hade seriepremiär och vi fick se både bra och rolig innebandy. Först ut var F02/03 som mötte Bro IK och vann med 5-1. En riktigt bra och rolig match med fantastiskt passningsspel vilket resulterade i bra uppspel och många mål. Jennifer storspelade och gjorde 3 kassar. Näst på tur var P02 som i år valt att spela i P12 svår serie. Killarna möte Töjnan i en jämn och bra match. Lukas storspelade i målet och gjorde flera kanonräddningar. Det var bra fart i spelet med många skott på mål från båda lagen och seriepremiären slutade 1-1. Sen var det dags för F01’s seriepremiär mot Vaxholms IBF som under förra säsongen spelade i svår serie. Till dagens match hade man tagit hjälp av inte mindre än 7 stycken F02/03-tjejer. Det var en fartfylld match där Vaxholm pressade tillbaka våra tjejer under första perioden och i periodpausen stod det 1-6. I andra perioden kom man igen och tillät inte motståndarna få så många chanser. Matchen slutade 2-7. Målgörare var Felicia och Jennifer. Efter F01 var det dags för seriepremiären för P01 mot Töjnan. Första perioden började riktigt bra och det var en jämn, fartfylld match och i periodpausen stod det 2-4. Man inledde andra perioden bra, men något hände och killarna tappade fokus. Jonathan Hellqvist storspelade i målet och gjorde fantastiska räddningar. Trots detta så gick det inte riktigt vägen och slutresultatet blev 3-11. Men resultatet till trots så var det ändå dessa killar som var dagens vinnare. Domarna gav dem beröm för bra och schysst spel och var imponerade av killarnas humör. För att citera en av domarna ”Sällan jag ser sånt fint och schysst spel, jag har gåshud. Jag är imponerad”. Efter det var det juniorernas tur att visa motståndarna Grimsta AIK hur man spelar innebandy. Det var en riktigt rolig match att se och killarna storspelade. Bra passningsspel resulterade i bra uppspel och man tog till vara på situationerna. Trots några utvisningar och spel i boxplay lät man inte motståndarna göra fler än 1 mål. Efter stabilt spel och fina målvaktsinsatser slutade matchen 5-1 till SIF. Sista matchen för dagen spelades av vårt U-lag som mötte Jakobsbergs IBF. Första femman i Jakobsbergslaget bestod uteslutande av spelare från deras A-lag som ligger högt upp i division 3. Trots hårt motstånd så bjöd detta U-lag, en mix av veteraner, a-lagsspelare och sist men inte minst August född 98, på bra innebandy. Första målet kom ca 4 minuter in i matchen och gjordes av vår egen Richard Landenmark. Mål nummer två gjordes av Jakobsberg efter ca 7 minuter och zorrades in på ett frislag. Det var en målrikmatch och trots det tuffa motståndet så måste jag säga att det var bra innebandy, framför allt ifrån SIF som höll humöret uppe och visade på schysst spel. Matchen slutade 4-11. Så var ännu en söndag full av innebandy i Prästängshallen till ända. På det hela taget så var det en bra dag med kul innebandy, och jag är en stolt SIFare. Jag hade gärna sett lite mer publik på läktaren under hela dagen. Nästa helg har de flesta lagen bortamatch men klockan 19:00 på söndag kväll är det dags för våra killar som spelar i juniorallsvenskan att ta emot gästande Enköping. Hoppas vi ses i hallen då! Varmt välkomna till Präsängshallen där vi spelar bra och schysst innebandy! //Alexandra Sigtuna IF IBK 22 sep 2014 0kommentarer
  • Referat: Enskede SK - Sigtuna IF

    Säsongens första A-lagsmatch bjöd på heta känslor och många mål. Tyvärr var inte alla i motståndarens kasse, men spännande blev det! SIF inledde tidigt med ett delikatessmål av Rodenvall och pressen var hög från hela laget. Pressen möttes dock med tuffa tag och effektivt spel från Enskede som var betydligt äldre än våra gubbar och tyvärr gav det utdelning för motståndarna i både andra och tredje perioden. Det hårda spelet gör att vi lägger mycket energi på att diskutera incidenter med domarna och tappar fokus på spelet. Men efter bra coachning från Barosen och Larsborg och en härlig straff av Rodenvall så hittar vi spelet igen och både Larsson och Rickard hittar fram till kassen. Matchen slutar 6-4 men det fanns helt klart mer för Sif:s A-lag att leverera. Nu behöver vi bara spela ihop oss lite till så kommer vi att punktera motståndarspelet! Heja Sigtuna! Herrar 21 sep 2014 0kommentarer
  • Vill du bli ungdomstränare?

    Vill du bli ungdomstränare? På måndag den 22/9 kl 19:00 träffas vi i Prästängshallen i konferensrummet och går igenom vad det innebär att vara ungdomstränare. Vi bjuder nu in alla gamla och välkomnar nya ungdomstränare till en ny säsong full av innebandy. Först och främst är det för tjejer och killar födda 99 och äldre. Meddela Magnus Ågren på mail: magnus.agren@sas.se eller Alexandra Stenvall på mail: alexandra@onlinereurope.se om du kan komma. Om du inte kan komma men ändå är intresserad så hör av dig till någon av oss. Väl mött! Sigtuna IF innebandy Sigtuna IF IBK 19 sep 2014 0kommentarer
  • Styrelsens förslag om att ombilda SIF till alliansförening

    Bakgrund Verksamheten i Sigtuna IF har vuxit i omfattning under de senaste tio åren och har i nuläget cirka 800 aktiva ungdomar och vuxna, jämnt fördelade mellan fotboll och innebandy . Beslut har fattats att under hösten även starta bordtennisverksamhet. Föreningens består idag av tre sektioner med en gemensam styrelse. För respektive sektion finns det en sektionsledning som utvecklar och driver respektive idrottsverksamhet, men som formellt inte kan fatta självständiga beslut då det yttersta ansvaret för verksamheten vilar på föreningens styrelse. Formellt är det styrelsen som har det ekonomiska ansvaret för föreningens resultat- och balansräkning och även ansvarar för att det finns förslag till budgetar i balans inför det kommande verksamhetsåret. Styrelsens bedömning är att den nuvarande organisationen, med en styrelse och tre sektioner, inte är effektiv. Avståndet mellan sektionernas idrottsverksamhet och den beslutande styrelsen är för stort och medför en tröghet i besluts- och genomförandeprocessen. En organisation med tydligare och närmare koppling mellan ansvar och befogenhet skulle gynna sektionernas, och därmed hela föreningens, verksamhet. Förslag Därför föreslår nu styrelsen för SIF det extra årsmötet att bilda en alliansförening. Detta innebär att fotboll, innebandy och bordtennis blir egna självständiga föreningar med fullt ansvar och full befogenhet avseende såväl den idrottsliga verksamheten som ekonomin. Dessa tre medlemsföreningar blir medlemmar i alliansföreningen. Syftet är alltså att tydliggöra ansvaret för verksamheten och åstadkomma en närmare koppling mellan ansvar och befogenhet. Det ger samtidigt en större frihet att utveckla verksamheten i den riktning som bedöms vara den bästa för respektive idrott För att samordna de tre aktuella föreningarnas verksamhet bildas en alliansförening som har till uppgift att ansvara för gemensamma frågor för de tre medlemsföreningarna. Bland dessa ingår en gemensam värdegrund, att vårda föreningens varumärke, att representera föreningen utåt gentemot kommun och andra intressenter samt att ansvara för en gemensam kanslifunktion för medlemsföreningarna. Genomförande Om årsmötet beslutar om bildande av alliansförening i enlighet med styrelsens förslag är målsättningen att påbörja förberedelser snarast med målsättning att införa förändringen per 2015-01-01. Information Om du har frågor eller synpunkter är du välkommen att kontakta Fredrik Hellström, ordförande i Sigtuna IF: tel 070-536 5485 Johan Groth, sektionsordförande Innebandy: tel 070-714 13 89 Staffan Sandström, sektionsordförande Fotboll: tel 073-647 60 00 Sigtuna IF IBK 18 sep 2014 0kommentarer
  • Säsongspremiär för Herrjuniorerna

    Imorgon söndag, 14/9, så är det säsosongspremiär för Sigtuna IFs Herrjuniorer. Kl 12:00 så möter de Rotebro IS IBK i division 2 hemma i Prästängshallen. Kom ner och stötta fram våra lovande unga spelare! :) Sigtuna IF IBK 13 sep 2014 0kommentarer
  • Nu startar vi Bordtennis sektion

    Vill du börja spela bordtennis? Sigtuna IF Bordtennis startar verksamhet för i första hand barn och ungdomar i åldern 6 - 18 år. Vi kommer att erbjuda träning på lördagar med preliminärt startdatum 18 oktober. Ansvarig bordtennistränare är Fredrik Melcher, licensierad steg 2-tränare och tidigare tränare i Enskede & Norrtull. Spelarmerit bl a JSM-guld 2000. Gör en intresseanmälan till: sigtunaif@telia.com Uppge namn, ålder samt kontaktuppgift till förälder (e-postadress + tfnnr). Mer information kommer på hemsidan i september www.laget.se/sigtunaifbordtennis Sigtuna IF IBK 9 sep 2014 0kommentarer
  • Avtal med Wenngarn Sportcenter klart :)

    Idag blev det klart! Alla medlemmar i Sigtuna IF får 14% på sitt medlemskap ute på Wenngarn Sportcenter! :) Passa på att spara pengar på ditt tränande och byt till Wenngarn! Wenngarn Sportcenter Sigtuna IF IBK 5 sep 2014 0kommentarer
  • Nu har datum släppts för Alagherrarnas första seriematcher!

    Boka in matcherna i era kalendrar enligt följande länk! http://157.180.240.88/Mallar/ft.aspx?scr=table&ftid=115 Herrar 5 sep 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter