• Sommarjobb!

    Vill du tjäna lite extra pengar i Sommar. SIF kommer under sommaren ordna Café på onsdagar ute på Wenngarn. Tiderna kommer att vara mellan ca: 16 -21.00. Så är du sugen på att representera SIF och tjäna lite egna extra pengar. Skicka ett mail till Erika Fromm på erika.tantbrun@gmail.com Sigtuna IF IBK 20 maj 2014 0kommentarer
  • Ledarskapsutveckling

    Acclaro kommer att hålla 2 ledarskapsubildningar. En grundläggande ledarskapsutveckling och en om idrottspsykologi. Del 1 "Grundläggande ledarskap" kommer att vara 26 Maj 18:30 till 21:30 Stora konferensrummet PÄ och 2 Juni 18:30 till 21:30 Stora konferensrummet PÄ. Del 2 "Idrottspsykologiska färdigheter" kommer att hållas i höst Utbildningen vänder sig till dig som har eller kommer att ha någon form av ledarroll. Kursmaterialet är resultatet av de senaste 20 årens forskning i området samt ett flertal "best practices". Teori och praktik varvas under kursdagen som syftar till egen reflektion och att du ska bygga din ledarroll utifrån dig själv, med föreningens värdegrund som plattform. Del 1: En ledarskapsdag där vi ägnar stort fokus på beteende och förhållningssätt. Vi arbetar med klubbens policydokument och värdegrund. Utbildnings info Del 1 Powerpoint bilder från första tillfället Del 2: Ledarskapsdag II med inriktning på prestationsutveckling. Du lär dig hur du integrerar ”mental träning” i den dagliga verksamheten. Utbildnings info Del 2 Minst en ledare per lag ska vara med på utbildningen. Anmäl er här! Sigtuna IF IBK 19 maj 2014 0kommentarer
  • iBIS ersätter IDA 1 juli

    iBIS ersätter IDA 1 juli Den 1 juli kommer Svensk Innebandy att byta ut IDA till ett nytt nationella administrationssystem som heter iBIS, Svensk Innebandys Informationssystem. iBIS innehåller många bra funktioner och lösningar som kommer att underlätta administrationen för våra föreningar, domare och förbund. Bland annat kommer licensieringen och spelarövergångarna ske digitalt mellan föreningarna, allt kopplat till en direktbetalning via Internetbanken. Dessutom planerar vi att lansera ett flertal mobila tjänster kopplat till iBIS som ytterligare underlättar för tränare, ledare och domare. Mer info här Sigtuna IF IBK 9 maj 2014 0kommentarer
  • Sigtuna Innebandy Camp i juni

    Vecka 25, midsommarveckan, genomförs ett innebandyläger i Prästängshallen här i Sigtuna. Lägret vänder sig till flickor och pojkar i åldern (12) 13-16 år som gillar innebandy och gärna vill satsa lite extra. Vi samlas på läktaren inne i hallen senast kl. 09 måndagen den 16 juni. Tider under veckan: Måndag - Onsdag 09:00 - 16:00 Torsdag 09:00 - 15:30 Lunch får ni och lunchpausen har vi mellan kl. 12 och 13 varje dag. Vi kommer att vara både ute och inne så ha med er idrottskläder både för att kunna vara ute och inne. ...och glöm nu inte klubban, liksom vattenflaska och kanske någon frukt. Det är också dags att betala. 1 000 kr per deltagare inbetalas till Sigtuna IF pg 8 05 26-7 snarast eller senast 12 juni. Märk inbetalningen med namn på deltagaren. Två saker som vi snarast önskar svar per mail till mig eller kansliet: För luncherna, meddela om ni har någon allergi eller annat önskemål om specialkost. Vilken tröjstorlek har ni? Väl mött den 16:e juni. Jonas och Stefan (huvudinstruktörerna) samt Johan Har ni några frågor så kontakta gärna Jonas Wärm, 0709-651271 eller mig Johan Groth, 0707-141389 Många träningspass varvat med teori och annat matnyttigt. Spelarna kommer att få möjligheten att utvecklas utifrån sina färdigheter där ledarna jobbar utifrån människan, atleten och innebandyspelaren. Givetsvis också massor om spelet, spelförståelse, rollen som back, center, forward samt specialträning för målvakter. Allt leds av instruktörer från Upplands Idrottsförbund och flera av passen kommer också att ledas av spelare och målvakter från Storvretas a-lag. Kostnad 1 000 kr och det inkluderar då också luncher och mellanmål + några minnen från veckan. Mer information och bindande anmälan kommer inom kort men du kan redan nu föranmäla dig genom att skicka ett mail till kansli.sigtunaif@telia.com där du uppger: · Namn · Ålder · Telefonnummer · Mailadress Anmäl dig redan nu då antalet platser är begränsat! Johan Groth Sigtuna IF Innebandy Sigtuna IF IBK 13 apr 2014 0kommentarer
  • Världens häftigaste Damlag

    Igår blev det storslam i träningsmatchen mot Väsby. Hela 13-1 till SIF Damer. Bra passningsspel och snygga mål. Helene hade till och med tråkigt i målet. Bra jobbat. Damer 3 apr 2014 0kommentarer
  • Gemensam SIF Innebandy avslutning 26/4!

    Boka i kalendern! Nu är seriespelet slut för våra lag och cupspel och Distriktsmästerskap väntar. Mitt i allt detta så kommer vi att köra en gemensam SIF Innebandy avslutning. Det kommer att var full rulle nere i Prästängshallen från arla morgon till sen eftermiddag. Korta matcher och en massa annat spännande kommer att hända. För tider se programmet (klicka på bilden). Vårt budskap - boka in i kalendern 26/4 Prästängshallen och massor av innebandykul! Välkommen! Therese Einebrant, Patric Runnedal, Tomi Ahovalli & Håkan Wallin Sigtuna IF IBK 31 mar 2014 0kommentarer
  • April – Innebandymånaden nr 1 !!!

    Våren stormar fram, gräset börjar bli grönt man längtar att komma ut och kicka en boll men ännu har vi en mycket intensiv innebandyperiod framför oss. Slutspel, cuper, distriksmästerskap samtidigt som nästa säsong ska planeras. Seriespelet är nu avslutat och tack för härliga insatser från alla spelare och ledare. Ni har verkligen satt färg på säsongen och nog har det varit mer drag än vanligt i hallen. När man tittar på sarg och väggar ser man också tydligt att vi har ett näringsliv i Sigtuna som är med oss och tror på vår verksamhet. Att herrarnas seriematcher legat mitt i spelprogrammet har varit en hit liksom de aktiviteter (t.ex. bollkastning i paus) som varit runt omkring. Tror många gästande föräldrar, spelare och ledare förundras över vad de får uppleva. Känns ju ibland som det är en Storvreta eller AIK match man har hamnat på. Inte dåligt. Det syns verkligen att det finns ett stort Sigtuna IF Innebandyhjärta bland många och vi får hoppas vi kan och orkar utveckla detta vidare till nästa säsong. Inte minst vill vi se fler föräldrar i hallen på våra matchdagar. Lika roligt är det att se hur det sprudlar kring vår innebandylekis och innebandyskola. Fantastiska insatser av många ledare och här skulle vi vilja ge en bättre service till de många föräldrar som ju följer med sina knattar till träningarna. Lite kaffe borde i alla fall inte vara för mycket begärt. Sportsligt bland våra flick och pojklag så kvalificerade sig fyra lag till årets slutspel, fler än någonsin tidigare. Stående ovationer fick herrlaget sista minuten när de säkrade fortsatt kontrakt i div 4. Vårt nya damlag har också gjort en heroisk insats under sin första säsong och fortsätter även de i div 4. Närmast arrangerar vi slutspel i Prästängshallen de kommande två helgerna. Kom och titta, bl.a. spelar våra F00 och F98-lag matcher nu i helgen och på hemmaplan. Flera lag spelar också i distriksmästerskapet för Uppland nu i april och många grupper åker på cuper, främst till Örebro och Västerås. Senare i vår/sommar får också Helsingfors och Prag besök av lag från Sigtuna. Planeringen av nästa säsong har också börjar och då är det troligt att vi kommer att spela under namnet Sigtuna IF Innebandy(klubb), en del av Sigtuna IF. Inga ändringar i vardagen annat än att vi får ett tydligare ansvar för vår verksamhet. Bollen är rund Johan ------------- Johan Groth Sigtuna IF IBK 26 mar 2014 0kommentarer
  • A-lagets uppvärmningsfika på Café Valvet!

    Uppvärmningsfikat på Valvet hade avsedd effekt. Det blev vinst mot Danderyd med 12-6! Herrar 23 mar 2014 0kommentarer
  • Visa fler nyheter