Referat: Sigtuna IF - Danderyds SK
Det var säsongens sista match och nu handlade det om att vinna eller "försvinna", dvs kvala till div 4. Alla spelare var taggade och insåg allvaret och när vi samlades på Valvet var det bara ett mål i sikte och det var vinst! Första perioden började bra. Robban gör mål 40 sekunder in i matchen med assist från Pelle och det blir glatt jubel från hemmapubliken som har samlats i stora skaror för att ge sitt stöd till A-lagets viktigaste match! 6 minuter senare får Krillan in ett andra mål med assist från Kallings och matchen känns lovande. 20 sekunder senare sätter Yonnie ett tredje mål med assist från Walle och matchens börjar kännas mer än lovande! Motståndarlaget tar då en timeout och samlar sina trupper vilket ger omedelbart resultat då dom kort därefter sätter sitt första mål. En liten skälva går igenom laget som brukligt är men man upprätthåller kontrollen och Walle sätter ett fjärde mål utan assist 7 minuter senare. Skälvan har dock orsakat en smärre spricka och 3,5 minuter senare sätter motståndarna sitt andra mål vilket resulterar i att första perioden slutar med 4-2. Andra perioden börjar tyvärr lika osäkert som den första slutade. Sprickan finns kvar och känns som den har vuxit och vi släpper in ett tredje mål redan 3 minuter in i andra. Vårt trygga övertag är som bortblåst! Som tur är behåller spelarna fokus och Ante sätter ett femte mål med assist från Robban 5 minuter senare. Skönt! Nu kan man pusta ut ett litet tag igen.. Robban ökar trycket på motståndarna och åker ut 2 minuter för hårt spel. Utvisningen kostar oss ett mål men det känns ändå som att pressen kan ge resultat. Även Walle åker ut 2 minuter, de här gången handlar det om obstruktion. Motståndarna gör ännu ett mål och det står 5-5 12 minuter in i andra. Motståndarna som bara har tre avbytare på bänken börjar dock känna av trycket och åker på sin första utvisning 2 minuter senare. Fördelen utnyttjar vi omedelbart och spelet förflyttas lugnt och sansat till motståndarnas planhalva. Lagarbetet funkar utmärkt och Göran sätter ett sjätte mål med assist från Robban. Pressen blir nu för stor för motståndarna som åker på ännu en utvisning. Andra perioden slutar med 6-5. A-laget vittrar vinst och i tredje perioden finns det varken skälvor eller sprickor i SIFs spel. Publiken bjuds på följande målkavalkad: Kl 2:17 sätter Krillan ett sjunde mål med assist från Kallings Kl 3:27 sätter Walle ett åttonde mål på egen hand Kl 3:42 gör även Ante mål utan assist och det blir lagets nionde Kl 8:08 sätter Krillan lagts tionde mål, med assist från Ante Kl 8:24 är det dags för Walle igen, tredje gången gillt, och det är lagets elfte, med assist från Yonnie Kl 10:51 stöter laget på ett litet gupp och motståndarna sätter ett sjätte mål, men Kl 14:59 avslutar Rickard målkavalkaden med ett tolfte mål med assist från lillebror Krillan. Därmed är spiken på plats och trots att laget bara har tre man på plan under matchens 2 sista minuter så kan inget förmå dem att släppa in fler mål! Ni gjorde en fantastisk sista match grabbar och levererade när det var som viktigast! Tack för det och tack för en svajig men rolig säsong! Vi är oerhört nöjda att laget är kvar i fyran och ser fram emot nästa säsong men nu med sikte på trean!
Herrar
23 mar 2014
0kommentarer
Klubbkväll på Sigtuna Sport Uteliv
Nu på torsdag, 20/3, 18-20 så är det klubbkväll på Sigtuna Sport Uteliv. Det är då 20% på hela sortimentet (förutom profilguiden) för alla medlemar i Sigtuna IF. Ses i butiken!
Sigtuna IF IBK
16 mar 2014
0kommentarer
Anmälan till praktisk fysutbildning
Hej ! Som vi berättade i torsdagskväll i samband med föreläsningen på SSHL så är nästa steg i vårt fysprojekt att varje lag/träningsgrupp anmäler ett par ledare till den praktiska delen av utbildningen för oss tränare/instruktörer/ledare (såväl innebandy som fotboll). Tillfällena är måndag 31/3 (sporthallen SSHL kl.17.30-19.45) där vi idag har 11 anmälda så här långt (gäller åldrarna ca 6-12 år). Vi riktar oss till samma målgrupp torsdag 3/4 (samma plats och tid) och hittills har 5 anmält sig då. Det är samma innehåll båda kvällarna och ca 20 st per kväll kan delta. För målgruppen ålder ca 12-19 år kör Cai Bäck den praktiska utbildningen torsdag 24/4 (info om tid o plats kommer men troligtvis Prästängshallen). Här har hittills 7 st anmält sig, även här ca 20 platser. Ni som inte hunnit anmäla er gör det snarast till Stefan (stefan@upplandsff.se) på fotbollssektionen. Ange namn, lag och önskad kväll. Som Cai nämnde kan man mkt väl delta på båda utbildningen för såväl yngre som äldre åldrar (prepubertalt respektive pubertalt).
Sigtuna IF IBK
13 mar 2014
0kommentarer
6. Vi sitter i samma bil
Det sjätte avsnittet av Sigtuna IFs Innebandypodcast är nu släppt och det är ett rykande hett avsnitt! 6. Vi sitter i samma bil
Sigtuna IF IBK
12 mar 2014
0kommentarer
Dags för ännu en bollkastning med fina priser :)
På söndag så passar vi på att köra ännu en bollkastning. Direkt efter P00s match, strax innan 14.00 på söndag, kommer bollarna att under 30 sekunder rullas mot mitten och närmast vinner! Priser: 1a pris - Dockningsstation för iPhone, med bluetooth anslutning, från Philips. Sigtuna IF mössa från Sigtuna Sport Uteliv Vattenflaska från Sigtuna Sport Uteliv 2a pris - Sigtuna IF mössa från Sigtuna Sport Uteliv Vattenflaska från Sigtuna Sport Uteliv 3e pris - Sigtuna IF mössa från Sigtuna Sport Uteliv Vattenflaska från Sigtuna Sport Uteliv 1 boll kostar 20kr och 3 för 50kr Lycka till!
Sigtuna IF IBK
5 mar 2014
0kommentarer
Sigtuna Sport Uteliv i hallen på söndag
Nu på söndag den 9/3 så kommer Sigtuna Sport Uteliv att vara i hallen mellan ca 11-15, så se till att ha plånboken med er :) Det kommer att vara 50% på alla klubbor, lindor och blad som finns kvar, och köper man en grepplinda så kan man få den lindad på plats om man vill. Det kommer även att finnas skor, overaller och självklart Sigtuna IF-mössor att köpa. Vi ses på söndag! //Sigtuna Sport Uteliv
Sigtuna IF IBK
3 mar 2014
0kommentarer
Träningsmatch tisdag 4 mars, samling 19:30
Dags att springa av oss alla semlor som ätits under dagen.. Ta med både blått och vitt ställ. Ingen vanlig träning, alltså!
Damer
3 mar 2014
0kommentarer
Referat: Sigtuna IF - Täby FC Ungdom
A-lag herrar hade en riktigt fin inledning på matchen mot Täby idag. Man ledde 5-2 efter första perioden. Laget gjorde allt rätt, försvaret gjorde sitt, passningarna satt och målen ramlade in. Målgörare i första var: Gustaf Kallings 1-0, utan assist. Kristoffer Wallström 2-0 med assist från Pelle Hurtig. Göran Karlsson 3-0, med assist från Kristoffer Wallström. Kristoffer Wallström gjorde fjärde målet med assist från Gustaf Kallings. Sebastian Sundberg gjorde femte målet utan assist. I andra perioden la Täby in en högre växel och vi tappade vårt offensiva spel men försvaret jobbade på och det blev 0-1. Tredje och sista perioden står det alltså 5-3 och det är lite nervigt. Nu tappar vi inte bara framåt men även bakåt. Motståndarna gör 5(!) mål och klockan står på 18:05! Då kliver trollkarlen från norrr, Göran Karlsson, fram och sätter två mål; det 6e kl 19:13 med assist från Andreas Isaksen och det 7e kl 19:58 (!) med assist från lagets poängligaledare Pelle Hurtig! Härligt avslut på en spännande och oerhört viktig match! Nu fick vi med oss en poäng och eftersom Åkersberga förlorade sin match så ser det lovande ut för oss i fyran!
Herrar
2 mar 2014
1kommentar
Visa fler nyheter