Podcast nummer 3 - Googlemannen
Nu är avsnitt 3 av podcasten ute :) In, lyssna och sprid! 3. Googlemannen
Sigtuna IF IBK
29 jan 2014
0kommentarer
Referat från Damjuniorernas match i helgen
Det var nästan 60 åskådare på plats för att se Sigtuna IFs damjuniorer ta emot Rotebro IS IBK hemma i Prästängshallen i helgen. Det var en intensiv och spännande match. Missade du det? Gå då in och lyssna på highlights från referatet som gjordes på matchen :) Matchreferat
Sigtuna IF IBK
27 jan 2014
0kommentarer
Bollkastning igen, kul! :)
Nu på söndag, 19/1, så är det återigen dags för bollkastning i Prästängshallen! Denna gång kommer det ske i paus på F04/05s match som börjar kl 11. Man ska alltså rulla in bollar mot mitten och komma så nära mittpunkten som möjligt. 1 boll 20 kr, 3 bollar 50 kr och de köps i kafeterian under förmiddagen och fram tills det att bollkastningen drar igång. Priser: 1:a pris - Dockningsstation från Philips för iPhone (går även att ansluta andra modeller med sladd) Vattenflaska och träningströja från Sigtuna Sport Uteliv 2:a pris - Eltandborste från Philips Vattenflaska och träningströja från Sigtuna Sport Uteliv 3:e pris - Vattenflaska och träningströja från Sigtuna Sport Uteliv Se nu till att ta chansen att vinna något (eller kanske alla) av dessa fina priser och samtidigt stötta Sigtuna IF Innebandy. Mitt i allt så ska vi även se till att heja fram F04/05 till seger i sin match också :) Vi ses i hallen!
Sigtuna IF IBK
14 jan 2014
0kommentarer
Sif innebandy söker förstärkningar!
Sif innebandy söker nya spelare då vi mitt under säsongen exporterar spelare till Norge samt lokala lag i området. Vi bygger på vårt a-lag samt startar upp fler träningstider för att vi ska kunna tillgodose vårt träningsbehov utifrån vår spelplan framöver. Vi välkomnar spelare som vill vara med på att bygga vår spelarstab främst men även individer som vill vara med på att driva vår utbyggnad med egna omklädningsrum, sponsornätverk, talangprogram för unga spelare samt bygga vidare på ledarskapsutveckling. Tveka inte att ta kontakt med respektive lagledning om du är rätt person.
Herrar
14 jan 2014
0kommentarer
Ny podcast ute!
Dags för podcast igen, "Arenakorv och våfflor" heter avsnittet denna gång :) Det snackas veckans match, A-lag, topp 5, arenakorv och våfflor, vad nu det kan vara ;) Det ska tilläggas att åsikterna är grabbarnas som snackar och inte nödvändigtvis Sigtuna IFs. Hoppas att alla tar sig 20 min att lyssna, kommer vara 20 härliga minuter :) Lyssna gärna även på första avsnittet om ni missade det eller varför inte något av referaten som ligger uppe på våran Youtubekanal "Sigtuna IFs Podcast" "Arenakorv och våfflor"
Sigtuna IF IBK
14 jan 2014
0kommentarer
Intervju med August Harryzon 15 år, lovande back i A-laget.
August Harryzon 15 år, lovande back i SIF:s A-lag 1. Hur länge har du spelat innebandy? Är inne på min 8:e säsong. 2. Och i SIF? Hela karriären. 3. Föll det sig bara naturligt att det blev SIF eller har du varit intresserad av att prova vingarna i någon annan klubb? Det var det enda som fanns när jag började. polarna stack till rivaler men jag valde att stanna. 4. Du gick långt i uttagningarna för Upplands distriktslag, är du nöjd med dina prestationer där? Är nöjd med att gå så pass långt som jag gjorde. Jag kom med bland dom 20 sista men inte i den slutgiltiga truppen. Turneringen var under julledigheten men träningarna med distriktslaget fortsätter och där kommer jag vara med. 5. Vad har du för kortsiktiga samt långsiktiga mål med din innebandy? Kortsiktigt är att försöka göra lite mera poäng, våga ta för mig mer. Utveckla mig så mycket jag kan. Långsiktigt, div. 1 eller högre inom tre år och drömmen är en plats i SSL med AIK. 6. Du representerar ett par lag i SIF idag, känns det ibland som det kan bli för mycket eller är det snarare tvärtom att det är mer utvecklande? I A-laget är det mer fysiskt och snabbare. Vilket ger mig mycket. I 97-orna är man mer en ledare och försöker utveckla andra. Jag tränar 10 ggr i veckan men skulle gärna träna mer. Ingen risk att jag kommer tröttna på innebandy. 7. Om du själv fick välja tre egenskaper du tycker beskriver dig som spelare vilka skulle det vara? Bra spelförståelse, intresserad av att lära mig och utveckla mig själv. Bra i det fysiska spelet. 8. Och om du fick välja tre egenskaper av dina medspelare vad skulle det vara och av vilka? Kallings teknik och kyla med boll, Jonnys kämpaglöd, Walles eller Berkas skott. 9. A-lagets säsong har gått knackigt, vad tror du är pusselbitarna som saknas för att börja vinna matcher? Det mentala spelet. Efter lite mycket motgångar så har det satt sig lite i huvudet hos alla. 10. Och vad kan vi göra som enskilda individer för att påverka laget? Alla borde peppa varandra mer och dra åt samma håll! 11. Trivs du i SIF? Ja, hela min fritid är SIF, som tränare, spelare och intresset för klubben. 12. Varför? Det är min moderklubb, tillhörigheten man känner. Alla känner alla här. 13. Nästa A-lags match är den 19:e januari borta mot IK Frej. Mötet i höstas slutade 6-6. Vad blir nycklarna för att vinna den matchen? Det mentala spelet, tempot i uppspelen, samarbete i försvaret. 14. Du har fått en uppgift av mig att intervjua en spelare i A-laget, vem skulle det kunna bli och varför? Berka eller Isevik, 93orna var första laget i SIF, dom har varit med hela vägen. Höra om deras resa i SIF. 15. Var hamnar A-laget i tabellen när vi summerar säsongen? Mellan 3-5 plats. Walles fem snabba! Göra mål eller en snygg framspelning? Framspelning Träna eller ligga hemma och slappa? Träna Göra mål på Ludde eller William? Ludde Peta med klubban eller en perfekt tajmad tackling? Tackling Sommar eller vinter? Sommar Text: Kristoffer Wallström
Herrar
9 jan 2014
0kommentarer
Schema för skottskola 18/1
Nedan följer schemat för skottskolan 18/1. Hoppas att så många som möjligt kan komma och ta tillfället i akt att bli ännu bättre skyttar! :) 09.00 10.25 F00/01-F02/03 10.30 11.55 F98/99+Fjun + (Dam i mån av plats) 13.30 14.55 P02+P03 15.00 16.25 P00+P01 +(Veteran i mån av plats) 16.30 17.55 P97+P99 + (P98 i mån av plats) 18.00 19.30 Herr+Pjun
Sigtuna IF IBK
8 jan 2014
0kommentarer
Träningsmatch tisdag 14 januari - samling 19:30
Hej alla damlagsspelare, varmt välkomna tillbaka till innebandyn efter helgerna! Tisdag den 14 januari har vi träningsmatch i Prästängshallen på vår vanliga tid - men vi samlas redan 19:30. Cattis behöver veta senast torsdag 9 januari vilka som kan vara med. Hon vill även senast detta datum veta vilka som har för avsikt att vara med på nästa seriematch, som är borta mot Töjnan den 19 januari! Nu drar vi på träningskläderna och kör igen!!
Damer
8 jan 2014
0kommentarer
Visa fler nyheter