• Viktigt, Steg 2 i införandet av SIU 18 Januari

    Steg 2 i vårt införandet av SIU (Svensk innebandy Utvecklingsmodell) i samband med vår allmänna utbildningsdag lördaden den 18 januari. Utbildningen ska ses som obligatorisk för ledare inom SIF innebandy, både lagledare och tränare men vem som helst är välkommen att delta som har intresse att veta mer om vår sport och ledarskap samt kanske kan tänka sig att engagera sig framöver. Plats: Prästängshallen Tid: prel mellan 10-13 inklusive avslutande lunch. Slutlig tid fastställs inom kort. Några av våra lag har bortamatcher som kolliderar samt att vi också kör skottskola. Skottskolan kan man som ledare följa något pass före eller efter utbildningen oavsett lag och vad gäller de som har match kan man försöka ha ”mindre antal ledare på matchen/kanske ta hjälp av någon förälder så att någon/några kan gå på utbildningen. Anmäl lag och antal till Johan Groth, johan.groth@stormgeo.com senast torsdagen 16 januari. Sigtuna IF IBK 5 jan 2014 0kommentarer
  • Äntligen dags för podcast!

    Efter lite förseningar, ljudstrul, klippstrul och lite annat så är det äntligen dags för Sigtuna IFs Innebandypodcast! :) Ludvig Harryzon, Måns Najjar och Martin Isevik pratar om A-laget, veckans topp 5 och lite framtid. Tanken är att detta ska bli en regelbunden grej och har ni något ni vill ta upp och sprida, match vi ska prata om eller annat så säg till så kanske du blir gäst eller så framför vi dina åsikter. Hoppas ni tycker det blir kul, det tycker iallafall vi! Sedan måste tilläggas att juniorerna knep en femteplats i Storvretacupen men detta spelades in innan helgen. Vi beklagar att ljudet är lite ojämnt och så men vi lär oss och ska bli bättre till nästa avsnitt. Gott nytt år allesammans, vi ses i hallen! 1. Premiärpodden Sigtuna IF IBK 31 dec 2013 0kommentarer
  • Referat: Runby IBK - Sigtuna IF

    Trots förlusten så var det här vår bästa match hittills! Laget var taggat, sammansvetsat och fokuserat. Vi gav Runby rejält motstånd och började visserligen svagt med 4-1 i första för att sedan vinna andra med 2-3 och till slut tappa lite fokus sista 10 minuterna och förlora tredje med 5-3. Matchens lirare är Lukas som jobbar till 100% hela matchen och dagens hjältar är Naylor, Simon och Kallings som offrade liv och lem för laget (Naylor bröt nyckelbenet!). Pelle och Simons fina samspel måste också nämnas! Det resulterade i 3 mål av 6! Alla krigade för bollen hela tiden och man märker stor skillnad på spelet nu när coach Niklas är med och styr upp från bänken. Grattis killar! Det här såg mycket bra ut och bådar gott inför framtiden! Vi var många på bortalagets läktare som avnjöt spänningen och framförallt den fina speldisciplinen som ni visade upp vilket gjorde oss mycket stolta! /Carolina Herrar 21 dec 2013 2kommentarer
  • Träningstider under jul och nyår

    26/12 kl.18.00-19.30 P98 kl.19.30-21.00 P.Jr kl.21.00-22.30 Vet. Ledig,kl.10.00-18.00 27/12 kl.17.00-19.00 F98-01 Ledig,kl.19.00-22.00 28/12 Ledig ,kl.17.00-22.00 29/12 kl.17.00-19.00 P02/03 Ledig ,kl.19.00-22.00 30/12 kl.17.00-19.00 F98-01 kl.20.00-21.30 A.laget Ledig, kl.10.00-17.00 kl.19.00-20.00 2/1 kl.17.00-18.30 F02/03 kl.18.30-20.00 P98 kl.20.00-21.00 A.laget kl.21.00-22.30 Vet. Följande har tackat Nej P05,P99,P00,P04 -Kolla ovan så det stämmer -Som ni ser ovan så finns fortfarande lediga tider.Återkom till mig om ni vill boka tider. -Om ni vill ha andra tider får ni kontakta fotbollen. -Sargen måste tas ner.kommer ingen efter kolla med det laget som hade bokat tiden för att kolla om dem kommer eller inte.Som ni ser så är vissa tider kommer ingen direkt efter er. Frågor kontakta Tibbe. God Jul o Gott Nytt År Sigtuna IF IBK 19 dec 2013 0kommentarer
  • God Jul önskar Johan

    Hej alla ledare, spelare och föräldrar. Det lackas mot jul. Det innebär lätt stress, inte minst så här dagarna före jul men jag hoppas innerligt att ni också får en chans till lite avkoppling och roliga stunder med nära och kära. Jultid innebär också halvtid för vår innebandysäsong och jag vill tacka er alla för det fantastiska jobb ni gör för att få vår stora verksamhet att fungera så bra som den gör, dag för dag. Ni ledare som lägger ner så mycket energi och kraft, alla ni spelare som kämpar och sliter och utvecklas för varje dag och ni föräldrar och syskon som är med och hejar, skjutsar, tvättar, står i fiket och inte minst följer med och stöttar spelarna, stora som små, när de spelar. Fantastiskt ! Vi är en stor och omfattande verksamhet idag. Det innebär att man inte alltid får de träningstider man önskar, matchdagarna blir långa, något material i förrådet tar slut, någon träning blir inställd p.g.a. av att hallen måste användas till något annat osv. Vi har idag 21 lag i seriespelet, från senior till knattar både på tjej- och pojksidan. Därtill ytterligare träningsgrupper och innebandylekis. Det är ett pussel att få ihop men jag tycker att det genomsyrar vår verksamhet, att alla verkligen bjuder till och gör så gott det går. Det känns väldigt bra. Även om det känns bra så kan vi alltid bli bättre. Vi ska inte stanna här, utan utveckla vår innebandysektion ytterligare. Vi ska bli bättre på alla fronter. Det gäller dock att hitta en rimlig balans mellan vidare utveckling och de resurser vi har. Man måste betänka att vi i stort sett bedriver verksamheten på ideell och obetald basis. Detta är en mycket medveten strategi då vi vill att innebandyn ska vara tillgänglig för alla och då ska alla till att börja med kunna ha råd. Den strategin ska vi behålla även om vi kommer att öka pengaomsättningen successivt när vi stärker verksamheten. Finansiering ska vara säkrad innan kostnader tas. Ett bra exempel på detta är den stora satsning vi gör på att utbilda, inte bara våra ledare, utan också spelare och föräldrar. Vi har lagt nästan ner 200 000 kr på det under året men fått i princip allt finansierat genom att vi framgångsrikt sökt olika former av utvecklingsbidrag. Vi är en av de första klubbarna som kommer att ha utbildat ledare i de av Riksidrottsförbundet och Svenska Innebandyförbundets nya utbildningsmodeller. Det händer så mycket fantastiskt inom vår innebandyverksamhet som jag skulle vilja nämna och så många enskilda som borde nämnas. Det får dock inte plats här så ni får alla ta åt er. Nu pyntar vi granen, ställer ut tomtegröten och äter vår skinka så ses vi igen i andra halvlek, en andra halvlek som för många av oss startar direkt med Storvreta cup. GOD JUL o GOTT NYTT ÅR Johan Groth Ordförande Sigtuna IF Innebandy Sigtuna IF IBK 19 dec 2013 0kommentarer
  • Intervju med a-lagsspelaren Walle!

    Namn: Kristoffer Wallström, tung back, 29 år. 1. Hur länge har du spelat för SIF? 2 år. 2. Varför valde du SIF? Tipsad av Robban att komma hit och testa, kände att jag behövde en ny förening. 3.Trivs du i SIF? Jätte mycket! 4. Varför? Känner ett engagemang från styrelsen, lagledare, lagmedlemmar, tränare. Ett bra driv. Bra kamrater i laget. 5.Vad är det som kommer att göra SIF framgångrikt som det är idag? Viljan, engagemang, blandad kompetens som arbetar tillsammans. 6.Vad saknar du i SIF:s a-lag? Vinnarmentalitet som definitivt är på gång nu. Vi hänger inte med huvudet längre. 7. Om du jämför kommunens hallar, vilken hall trivs du bäst i? Prästängshallen så klart utan tvekan, hemma är hemma. 8. Om du fick välja en egenskap som någon av dina lagkamrater har vilken skulle det vara? Jag skulle gärna vilja ha Antes speluppfattning, alltid på rätt plats. Pelles målskytte, Luddes entusiasm och vilja, Robbans teknik. 9. Vem skulle du helst av allt vilja intervjua i SIF och varför? Någon yngre kille, Lukas eller August, för att höra om deras framtidsplaner inom innebandy. 10. Jag ser att du håller i ett par älghorn på bilden, hur kommer det sig? Jag blev utnämnd till årets buse 2013. 11. Är det moget att vinna utvisningsligan? Nej, inget pris som meriterar, men en kul grej. 12. Hur ska du göra för att bättra dig? Ja, jag får jobba med humöret. Vissa utvisningar beror på att man är sen i situationen. Träna mer snabbhet. Och det mentala. 13. Vad tycker du om norrlänningar? Bra, korta och raka i sin kommunikation. Inget kladd eller kludd. 14. Du har fått en uppgift av din coach att intervjua en lagkamrat, vilken är den viktigaste frågan? Om dom trivs och mår bra i klubben. 15. Står du för vad du säger? Ja, självklart. 16. Kan du bevara en hemlighet? Ja, så länge det inte är kriminellt eller skadar någon i min närhet. 17. Vad gör du när du blir riktigt arg? Sitter på utvisningsbänken, privat blir jag sällan arg. Kommer och går fort. 18. Varför skulle just du förtjäna en plats i a-laget? Vilja, tränar hårt och har något att tillföra laget. 19. Jag har hört att SIF planerar ett eget omklädningsrum för a-laget med bastu, vad tycker du om det? Jätte kul, riktigt roligt och väldigt överraskande, hoppas att det fungerar med allt det praktiska. 20. Vad tycker du om SIF logon? Klassisk snygg sköld. 21. Ni möter Runby borta, vad tippar du för resultat? Vi är på uppgång, Runby har ett bra lag och det blir en tuff batalj. Tippar så klart med hjärtat, det blir oavgjort. 22. Vad är ditt bidrag till klubben förutom som spelare? Man är här för att spela, ska ta tag i det, självklart ska alla bidra. När uiformen är på så visar man att man är ett gott exempel och ett stöd. Herrar 19 dec 2013 0kommentarer
  • God Jul & Gott Nytt År önskar SIF:s A-lag herrar!

    A-laget önskar alla en God Jul & Gott Nytt År och vill också tacka alla sponsorer som stödjer Sigtuna IF och därigenom bidrar till att skapa bättre förutsättningar för barn och ungdomar att spela innebandy! Herrar 18 dec 2013
  • Lyckad julfest för herrarnas a-lag!

    Det blev en lyckad julfest med mycket teambuilding för a-laget igår! Idag känner sig nog de flesta skakade och rörda.:). Säsongens pristagare blev: Berka - toppar närvarolistan! Pelle - toppar poängligan! Ludde - röstades till den viktigaste spelaren i laget! Walle - toppar busligan! Vi tackar coacherna Niklas & Robban för ett bra jobb hittills och ser fram emot fartfyllda och spännande matcher resten av säsongen! God jul & gott nytt 2014 önskar lagledarna! Herrar 15 dec 2013 1kommentar
  • Visa fler nyheter