Det lackar mot jul... och träningsuppehåll
Damlaget spelar sista matchen under 2013 om drygt en vecka - lördag 21 december - borta mot Ekerö. I och med detta, så vänder serien, och vi börjar möta lag för andra gången. Mot Ekerö förlorade vi hemma i premiärmatchen med 1-4 och målsättningen inför vårt andra möte är att vända på dessa siffror! Sista träningen i år äger rum torsdag 19 december på Sigtuna Fritidscenter 21:00 och vi kör igång igen 2014 i Prästängshallen tisdag 7 januari 20:00!
Damer
9 dec 2013
0kommentarer
Skottskola igen, 18/1
Lördagen den 18:e januari blir det repris på den lyckade skottskolan från förra året. Patrik Lönell kommer under dagen genomföra övningar för våra lag. För mer info: http://www.floorballshootingschool.com/Skottskola Varje pass är på ca 1,5 timme. Vissa lag kommer att köra tillsammans för att vi ska få in detta på en dag. Information om vilken tid som ert lag kommer att genomföra skottskolan kommer i januari.
Sigtuna IF IBK
9 dec 2013
0kommentarer
Nya träningstider (tillsvidare) för A-laget!
Tillsvidare tränar A-laget enligt följande: Tisdagar 20:30 - 21:00 uppvärmning ute, kläder efter väder (fotboll eller löp). 21:00 - 22:00 hallträning inne i Prästängshallen. Onsdagar 20:30 - 22:00 hallträning inne i Prästängshallen. Kom i tid, ombytta och redo att köra.
Herrar
3 dec 2013
0kommentarer
Bollkastning :)
I andra periodpausen imorgon på A-lagets hemmamatch mot Sollentuna (start 12:45) så kommer det att vara bollkastning mot mittcirkeln, närmast vinner. Bollarna kommer kunna köpas för 20kr i cafeterian och det är fina priser i potten, bl.a. presentkort på Sigtuna Sport Uteliv och hörlurar. Kom ner och titta på matchen och delta i festligheterna :)
Sigtuna IF IBK
23 nov 2013
1kommentar
Herrarnas A-lag förstärker sin ledarstab!
Vi välkomnar Nicklas Larsborg som ny medcoach till A-laget! Vi är väldigt glada över att få in en person med en så gedigen erfarenhet både som tränare och spelare på hög nivå. Vi är övertygande om att Nicklas goda ledarskap och smittande engagemang kommer att vara ett stärkande tillskott till laget!
Sigtuna IF IBK
22 nov 2013
2kommentarer
Herrarnas A-lag förstärker sin ledarstab!
Vi välkomnar Nicklas Larsborg som ny medcoach till A-laget! Vi är väldigt glada över att få in en person med en så gedigen erfarenhet både som tränare och spelare på hög nivå. Vi är övertygande om att Nicklas goda ledarskap och smittande engagemang kommer att vara ett stärkande tillskott till laget!
Herrar
22 nov 2013
0kommentarer
Foton till laget.se 24/11
Hej allihopa! På söndag kommer William att ha fotografering i hallen 14.50-16.00. Då kan alla som inte tagit sina bilder till laget.se komma ner och fixa det. Det gäller alltså de lag som än inte fotat och de spelare som inte var med när sitt lag fotades. Vill man se exempel på hur bra bilderna blir så gå in på Herrjunior eller Herrlaget så finns det där. Hoppas få se många glada ansikten på söndag.
Sigtuna IF IBK
21 nov 2013
0kommentarer
Referat: Täby FC Ungdom - Sigtuna IF
Matchen mot Täby FC Ungdom var hård. Man kan verkligen undra om det är samma laguppställning i motståndarlaget som vid säsongtart. Vi inledde bra med mål från Yonnie 1:17 in i första. Klockrent, med pass från Krillan. Inget särskilt händer i 10 minuter men så åker Täbys lagkapten ut i 2 in för hårt spel. Ribban är satt. Spelare börjar flyga ganska bra mot sarg och 13:54 kvitterar Täby. Vi har som vanligt lett en bra bit in i första. Spelet är fortsatt tufft och 18:28 gör Täby sitt andra mål-ett s.k..t mål pga stök framför mål. Passen kom ifrån deras 95a Victor Johansson som var oerhört avgörande i matchen tillsammans med deras målis en 93a Christian Hallberg som verkar spela i Allsvenskan Norra i år om jag läser rätt på nätet. Andra inleds med att Ante utvisas i 2 min kl 1:14 för fasthållning. Snabbt åtföljt av en Täbyutvisning 2:21 i 2 min för hands. 3:06 gör Täby sitt tredje mål. Men vi fortsätter att spela högt och 3:52 sätter Pelle vårt andra mål med pass från Simon. Härligt! Tyvärr kontras det ganska snabbt av Täbys Victor som sätter deras 4e mål 5:33. Som sagt spelet är fortsatt tufft och nu uppstår en olycklig krock med en Täbyspelares tänder och en Sif-armbåge. Det var självklart en olyckshändelse men ambulans tillkallas. Ruggigt grabbar.. Var rädd om era tänder.. och armbågar.. Men som sagt, det var en tuff match redan från start. Medan vi är lite omskakade av incidenten passar Täbys Victor på att sätta tre mål första 10 min in i 3e! Oj.. 12:20 åker en Täby-gubbe ut för slag men tyvärr lyckas vi inte få in något mål och 14:52 åker istället Robban ut i 2 min för felaktigt avstånd. Det var dålig utdelning på våra skott idag men som tur var kunde vi avsluta på topp tack vare Lukas som satte ett 3e mål med pass från Yonnie med mindre än en minut kvar av matchen! Suveränt spelat grabbar! Plus idag var att laget sköt mycket på mål. Minus var att ni bjöd Täby på returer som dom satte. Dom hade inte många skott på vårt mål (William) idag, totalt 15, men dom som gjordes gick in. I princip var alla på returer. Summa sumarum. Täbys spel liknade Ackers och jag tror att vi underskattade motståndet - förståeligt eftersom dom låg sist i tabellen, men nu är det dags att fokusera på vårt spel och slipa på våra talanger - som vi alla vet att ni har! Full fart framåt!! Tack till Nicklas Larsborg idag som satt med som hjälptränare!
Herrar
18 nov 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter