• Klubbkväll på Sigtuna Sport Uteliv

    Onsdag den 13 november, så är det klubbkväll på Sigtuna Sport Uteliv mellan 18-20. Passa på att fynda vinterkläder eller julklappar till hela familjen till bra priser. Det kommer att vara 20% på allt förutom profilguiden samt redan nedsatta varor. Ses där! Sigtuna IF IBK 12 nov 2013 0kommentarer
  • Ny träningstid för A-laget herrar!

    Nästa vecka, dvs måndag den 11 november tränar A-laget som vanligt kl 20-21. Veckan därpå börjar A-lagets nya träningstid att gälla, dvs måndagsträningarna byts ut mot tisdagar kl 21-22. Alltså, tisdag den 19 nov tränar ni kl 21 med samling för fys utomhus (fotboll tillsvidare) en halvtimme före. Härligt att det löst sig! Herrar 10 nov 2013 0kommentarer
  • Dags för fotografering

    Söndag den 17 november, i anslutning till vår hemmamatch mot Sollentuna, är det dags för fotografering igen. Vi har fått tiden 11:30. Det är alltså då man kommer att ta fotot. Rekommendationen är därför att alla damlagsspelare som kan/vill vara med på bild samlas i entrén senast 11:15. Blå shorts och blå strumport på. Klubban med. Ni som inte redan har en matchtröja, får den av Cattis. Damer 8 nov 2013 0kommentarer
  • Tisdag 12 november tränar vi en timma senare!

    På grund av informationsmöte som hålls på Prästängshallens läktaren, med start 19:30, kommmer vi att träna en timma senare nu på tisdag 12 november - alltså från 21:00 till 22:00. Damer 7 nov 2013 0kommentarer
  • Sigtuna IF i Sigtunabygden

    Kul att vår växande förening uppmärksammas i lokaltidningen! Läs hela artikeln digitalt genom att klicka på denna länk Sigtuna IF IBK 6 nov 2013 0kommentarer
  • Fotografering i Prästängshallen 17/11

    Då var det dags för fotografering av ALLA lag. Platsen är prästängshallen den 17 november och tider gäller enligt endanstående schema. Förutsättningar och förväntningar på lagledare: *Se till att laget är redo att fotas vid tiden som ges. *Ha delat ut och fått tillbaka underskrifter för publicering från föräldrar (papper för detta hämtas hos Ludde Harryzon). Schema: 08.00 Herrlaget 08.30 P03 09.00 P02 09.30 Damjunior 10.00 F06/07 10.30 F02/03 11.00 P01 11.30 Damlaget 12.00 P04 12.30 P05 13.00 P00 13.30 Veteranlaget 14.00 P06 14.30 P98 15.00 F04/05 15.30 F00/01 16.00 F98/99 16.30 P97 17.00 Herrjunior 17.30 P99 Sigtuna IF IBK 5 nov 2013 0kommentarer
  • Föräldrarträff - Innebandymodellen

    Kallelse till föräldramöte/träff. Kom och få mer information om SIF utbildningssatsning. Plats: Prästängshallen (läktaren i stora hallen) Tid: Tisdagen den 12 november kl. 19:30 Tema: Innebandymodellen – vad kommer det att innebära för era barn och Rollen som idrottsförälder. Anmäl er till lagledaren för ditt barns lag. SIF Innebandy satsar målmedvetet på att utbilda och fostra sina ledare och spelare till att bli goda förebilder samt till att uppmuntras till ett långvarigt idrottande. Vi genomför nu flera utbildningspaket i samarbete med bl.a. SISU Idrottsutbildarna, där ni föräldrar är en viktig del i helheten. Vi vill därför informera om vad som pågår, försöka beskriva de olika pusselbitarna och ge utrymme för frågor och funderingar. Som förälder är man en ytterst viktig pusselbit i att skapa en harmonisk miljö för sina idrottande barn. Tips, tankar och idéer på hur man kan vara den stöttande föräldern ska vi prata om. Ta chansen att lyssna och ställ frågor till oss och våra externa föreläsare från SISU. Vi ser helst att alla familjer med barn som är aktiva i SIF Innebandy är representerade på denna träff. Väl mött Sektionsstyrelsen Sigtuna IF IBK 4 nov 2013 0kommentarer
  • Referat: Åkersberga IBF U - Sigtuna IF

    Matchen mot Ackers i söndags var som Harti sa "lurig". Ackers bjuder visserligen alltid på hårt motstånd men att dom var så effektiva i vändningarna var överrraskande. Vårt försvar hängde helt klart inte med. Tyvärr saknade vi duktiga Berka i backen första perioden, likaså duktiga Kallings i forward - p.g.a. högskoleprovet som tydligen var viktigare;-). Även målgöraren Rickard hade bortprioriterat matchen för "viktigare saker" som en meningslös USA-resa;-).. 9 sec in i matchen gör Ackers mål. Dags att vakna. Det är ett oerhört tufft tempo redan från start. Vi står emot bra och redan 1:53 vaknar Krillan och gör ett första mål med pass från Pelle. Passningsspelet börjar ta form och vi håller boll. 5 min in i matchen vänder Ackers spelet och skjuter två snabba skott på Wiliam, som räddas. Kort därefter kontrar vi med eget skott på mål genom Simon, som tar i ribban. Ackers tar tillbaka bollen igen och skjuter ännu ett skott på mål-som räddas. Walle konstaterar att motståndarna pressar en kort stund för att sedan snabbt förflytta sig tillbaka i egen zon igen. Några minuter senare kommer ännu ett skott på vårt mål pga att vi tappar bollen. Dom utnyttjar varenda felpass från vår sida till deras fördel. Vad beträffar bollinnehavet under hela matchen så tycker jag att det var 50/50. Vi hade alltså en hel del målchanser msom vi helt enkelt inte satte! 8 min in i första träffar Lukas ribban och bollen studsade på mållinjen - inget mål. En minut senare skjuter Naylor på mål och den går inte heller in.. Ackers tar returen och driver omedelbart ner bollen till vår planhalva och avslutar med skott på mål. William räddar. 9:25 åker Krillan ut 2 min för slag på klubba ller upprepade. Walle står emot Ackers press och skjuter flera långbollar. Naylor tar emot och en går nästan in. Walle skjuter själv på mål men den räddas. 13:25 lyckas radarparet Krillan och Pelle en gång till och Krillan gör Sif:s andra mål för dagen med pass från Pelle! Men det är tufft.. Flera gångar får våra spelare ta emot oerhört tuffa tag från motståndarna och domarna säger inget.. Ackers fortsätter att pressa och vända på en femöring och få ner bollen till vårt mål för att sedan avsluta med ett målskott. Det mesta räddas men 16:18 går motståndarnas 3e mål in. Ett snyggt skott rätt in i hörnet. Motståndarna får jpbba oförskämt enskilt. Walle skjuter ännu en långboll som tas ned snyggt av Naylor men det räcker inte, 17:32 går Ackers 4e mål in.. Första perioden återspeglar hela matchen som Ludde sammanfattade som "naiv" från vårt håll. Andra perioden inleder Ackers lika tufft som den första och Pelle stukar stortån. Flera skott skjuts på vårt mål bara några minuter in i matchen. Vi kämpar på med bollkontrollen men får inte riktigt till några farliga inlägg och som tur är så kommer som sagt Berka och Kallings till vår räddning några minuter in i andra. Ackers får till ytterligare 3 skott på mål som räddas. Spelet är, för att citera William, fortsatt instabilt och våra gubbar krigar så gott de kan men Ackers fortsätter att tvärvända och omedelbart skjuta på mål. Till slut lyckas de och ett femte mål går in 11:52. Ludde och Robban börjar diskutera om man ska röra om i grytan. 12:38 åker en Ackersgubbe ut för slag på klubba och vi har power play. Robban får till flera skott på mål som inte vill in. Näslund gör också ett försök men inte heller det vill in. Fulltaligt igen.. Minuterna rinner på och det ser illa ut. Ackers är oerhört effektiva i försvaret och vi har inte heller riktigt turen på vår sida när Pelle 18:29 skjuter i ribba.. I slutet på andra perioden står det 5-2. I tredjde perioden tar Robban kommando. Redan 0:48 försöker han lura in bollen i Ackers mål. Den räddas. 1:38 försöker Robban en gång till men även den räddas. Inte så konstigt dock att Ackers försvarar så bra - dom står i målgården! Det blir frislag och Walle sätter den med ass från Robban! Vi fortsätter att sätta press och kort efter Walles mål skjuter Ante ett stenhårt skott som träffar Ackers målis rakt på hjälmen. 4:09 skjuter Robban på mål igen men bollen vill inte in. Ackers kontrar blixtsnabbt och sätter sitt 6e mål 4:16.. Nu börjar det bli "Hawaii" som Kallings sa i slutet på matchen och vi har helt plötsligt tappat vår markeringar. Vi saknar fokus som Naylor sa. Berka var lite djupare i sin diagnos och ansåg att laget led av en psykos.. 5:20 försöker sig Lukas på en Robban fint men den lyckas ej. 6:00 kör Walle ännu ett långskott på mål, som målisen tar. 7:15 skjuter Pelle på mål men missar med liten marginal och Ante jobbar riktigt hårt. 7:35 ger det hårda arbetet utdelning och bollen går in! Robban är den lycklige med ass från B5 ??(vem?). För första gången i matchen börjar det plötsligt kännas riktigt bra och man kan undra varför vi inte spelat så här tidigare.. Skotten fortsätter att hagla och 8 min in i 3e skjuter Lukas på mål - men det räddas. Sedan händer något, vi har ett lojt byte 9:00 och 10:00 får Ackers målis tid på sig att rätta till handsken, typ.. Spelet vänder och Ackers återtar kontrollen. Efter div skott på William får vi åter kontroll och skjuter på mål. Men våra skott är för futtiga och enkla att rädda och trots att Ackers 13:58 åker på 2 min utvisning så lyckas vi inte få in bollskrället.. Tvärtom, Ackers kommer loss och 15:31 sätter sitt 7e mål genom att obehindrat tar sig ner och gör mål! Gudskelov kontrar vi det omg med ett eget 5e mål 16:16 tack vare Simon med ass Pelle! 16:45 åker Ackers på en 5a på Lukas bekostnad.. Aj, aj, inte roligt för Lukas men desto bättre för laget!:) Nu har vi vår chans! Kan vi förvalta den? Svar nej, det var "kaos" som Ante beskrev det och Ackers lyckas peppra vårt mål med skott! Vi kämpar men det hjälper inte och som grädde på moset åker Robban ut i 2 min 19:11. Hur matchen sedan slutade vet vi. Robbans kommentarer; "nackdel med bara 2 linor", "blekt SIF-spel", "Ackers fyllde hela planen". Simon tyckte att vi var ineffektiva och Pelle ansåg att Ackers var vassare. Matchen såg tydligen väldigt olika ut beroende på var man befann sig eftersom Walle beskrev den som en "kamp" och Näslund tyckte att den var "sömning". André och jag ser gärna en uppstramning! Varje match är avgörande och måste spelas som det! Nu ser vi fram emot en organiserad, fokuserad och kontrollerad match mot Kista! Herrar 3 nov 2013 0kommentarer
  • Visa fler nyheter