Lokomotiv Kista hemma
Imorgon 3/11 klockan 12 tar vi emot Lokomotiv Kista i Prästängshallen. Samling 11.00, laget: Ludde William Ante Berka Walle August Pelle Krillan Harti Näslund Robban Yonnie Tony Naylor Lukas
Herrar
2 nov 2013
0kommentarer
Inställd träning torsdag 31/10, samling 12:00 lördag
Vi har ställt in träningen på SS torsdag 31 oktober, då det är många som är ute och spökar den kvällen! På lördag 2 november har vi match mot Rotebro i Sollentuna Sim- och Sporthall 13:45 - vi samlas vid Plantan, alla vet vad detta är nu... ;-), 12:00 och samåker där så önskas och är möjligt. Ha en riktigt kuslig Halloween!
Damer
31 okt 2013
0kommentarer
Åkersberga away
Match borta mot Åkersberga 16:30 imorgon lördag. Samling i hallen 15:30. Laget: William Ludde Ante Walle August Harti Berka Pelle Robban Simon Näslund Naylor Lukas Krillan Kallings Tony
Herrar
25 okt 2013
0kommentarer
Gemensam middag efter matchen mot Högalid
De som vill följa med ut och äta en bit mat tillsammans efter matchen i Skanstullhallen kan höra av sig till Helene senast tisdag kväll. Maria bokar bord på en trevlig restaurang i närheten av hallen och så försöker vi samordna så att vi åker så få bilar som möjligt.
Damer
14 okt 2013
0kommentarer
Referat: Nyboda IBK - Sigtuna IF
Äntligen släppte proppen och det blev en vinst med 6-8! Efter två oavgjorda och en förlust, där ni haft ledningen en lång bit in i varje match, var det oerhört skönt att ni äntligen kunde hålla ihop spelet hela matchen och vinna. Ni har tagit ett stort kliv framåt! Var nöjda!:-) Nu är det bara att se till att ni bygger vidare på det här. Själv tror jag att hemligheten låg i: starkt fokus, bra passningsspel, envist försvar och många skott på mål. Första perioden drog ni igång lugnt och sansat precis som i förra matchen mot Täby. Den stora skillnaden den här gången var att ni rullade boll mycket mer. Motståndarnas #21 är på redan från start. 0:41 gör Simon mål på en retur från Robban! Härlig start, som vanligt... Nyboda försöker ta kontroll men Berka bryter och Robban lugnar ned speltempot och styr upp ett passningsspel. Kallings får bollen från Ante och passar den vidare till Lukas som precis kommer in från ett byte och slår bollen rätt in i målet! Tiden, 05:24. Passningspelet fortsätter tryggt och lugnt och Robban och Harti coachar från bänken. Helt plötsligt smäller Pelle in en långkörare! Underbart! Det står 0-3 och det har bara gått drygt 7 minuter av matchen! Känns det igen? Ludde har hittills bara haft 3 målskott på sig, dvs Nyboda får inte ut sitt spel. 07:36 åker Ante och en Nybodare in i sargen, Ante får 2 min för hårt spel. Nu är vi bara 3 backar och Nyboda gör självklart mål 07:55. Självförtroendet dalar en aningen. Målet åtföljs av diverse felpassar och ett till skott på Ludde och vissa vill gärna att man spelar högre men Robban och Ante drar ned tempot. Man får kontroll på bollrullningen igen och Simon skjuter på mål men den räddas och Kallings får jobba hårt för att vinna tillbaka bollen. Nu har man skakat av sig det dåliga självförtroendet och Sif pepprar Nybodas mål: först skjuter Berka, sedan gör Pelle två försök men det blir till slut Robban som får in det fjärde målet med pass från Simon, tiden är 14:54. Skotten på Nybodas mål fortsätter att hagla: Berka gör ett försök till, Robban gör ett försök med snygg pass från Walle och Pelle vill också få in den. Nyboda gör ett tafatt försök att vända spelet och Ludde får ett skott på mål men det vänder man snabbt upp igen och Krillan avslutar 1sta perioden med ännu ett skott på mål. Vi leder med 1-4 och jag är nog inte ensam om dejá vu-känslan.. Paussnacket är effektivt. Robban efterlyser mer rörelse, Walle säger visa er, Pelle inflikar med kloka visdomsord.;-) Ludde efterlyser punktmarkering-särskilt av #21.. Robban vill att man "tar på kroppen", "på rätt sida" tillägger Pelle. "Inga utvisningar" tillägger jag.:-) 2ndra inleder vi med Kallings kedja. Ante krigar som vanligt hårt från start. 01:44 åker Nyboda på en 2 minutare för hands och vi är snabba på att utnyttja läget: Pelle kör 3 snabba skott på mål men ingen vill sig in, Robban gör också ett försök men lyckas ej. Nyboda hinner bli fulltaliga igen innan Rickard lyckas få in ett mål med nonchig pass från Pelle.:) Tiden, 04:07. Nu börjar vi närma oss vår kritiska tidpunkt - (nästan) halvvägs in i matchen och Walle får ett slag på munnen. Aj, aj, snusläppen blev skadad.. Vem är den skyldige? #21 så klart. Han åker ut 2 min för spel utan klubba. Tyvärr offrade Walle läppen till ingen nytta, vi får ett mål emot oss under power play. Skadan distraherade oss misstänker jag. Det känns oroligt i ledet. Alla i laget sliter som djur och August är en av flera som gör en snygg nedtagning. Men oron (eller stressen) biter sig fast och Walle åker på en utvisning, 2 min för fördröjande av spel. Onödigt kan tyckas eftersom det inte ger något mervärde till laget. Vi hinner precis bli fulltaliga igen så sätter Nyboda ett mål rätt in i övre hörnet. Nu höjer båda lagen pressen och Nyboda börjar spela riktigt fult. Walle och August skjuter varsitt skott på mål. Det blir en kontring och Ludde räddar tre skott på raken. Tony får också ivg ett skott på mål. Ante och Robban drar klokt nog ned tempot och styr upp spelet igen. Ludde åker på en ny attack och får både Ante och en Nybodare på sig. Hjälmen pajjar. Det blir lagom förvirrande för motståndarna och Robban slår in ett sjätte mål med pass från Pelle! Det är moralhöjande för hela laget med bara 20 sek kvar på andra. Det står 3-6 och vi går in i tredje. Dejá vu? Det bådar gott att man inte har så mycket att snacka ihop sig om i pausen. Alla vet vad som ska göras och hur. Kallings drar iväg 2 snabba skott på mål men dom räddas. Det blir retur och Ludde drar 1 cm för långt ut från målgården och får en 2 minutare för hands-Naylor tar lugnt och sansat utvisningen. Nyboda tar tillfället i akt och pressar hårt. Med 10 sek kvar av Luddes utvisning blir det nästan slagsmål mellan en Nybodare och Walle. Båda åker ut 2 min för hårt spel. Tiden är 03:36. Det blir jobbiga 2 minuter för laget men man håller tätt (med änglavakt eftersom ett mål döms bort). Tyvärr räcker det inte och 05:57 gör jobbiga #21 mål.. Spelet blir fortsatt fulare från Nybodas sida. 07:37 åker en av deras gubbar ut 2 min för otillåten trängning. # 21 beter sig riktigt illa mot Ludde och 10:32 åker han äntligen på ännu en utvisning. För vad framgår ej men troligtvis trängning eller hårt spel. Ännu en gång återupptar Robban och Ante bollkontrollen och drar ned tempot. Oturligt nog får Nyboda ändå in ett mål.. Nu står 5-6 och det är drygt 5 min kvar på matchen.. Dejá vu? 21:an fortsätter att buffla, den här gången på Ante. Ludde gör en snygg räddning men tyvärr får bufflingarna in ett mål till. Det står lika och det är 1 1/2 minut kvar på matchen! Då kliver en hjälte fram och gör mål - Kallings, på tiden 18:38. Hjältepassen kommer från Berka.:-) Motståndarna tar time out men det hjälper inte för Rickard och Näslund har FOKUS och med 3 SEKUNDER kvar hjälps de åt att få in lagets 8e mål! (Skott Rickard, ass Näslund). Dejá vu? Skulle inte tro det! Nu börjar nya tider!:-)
Herrar
14 okt 2013
0kommentarer
Bra uppslutning på målvaktsträningen :)
Igår lördag, 12/10, så genomfördes årets första målvaktsträning. Totalt närvarade 26 målvakter från 05 upp till Dam och det var en riktigt härligt eftermiddag i Prästängshallen! Hoppas och tror att många lärde sig mycket och tar med sig det till de vanliga träningarna. Kämpa på och rädda massor!! På bilden ser vi de flesta från den yngre gruppen. Titta så glada de är :)
Sigtuna IF IBK
13 okt 2013
0kommentarer
Referat: Sigtuna IF - IK Frej Täby
Sent om sider kommer nu ett "kort" matchreferat för hemmamatchen mot IK Frej Täby i söndags. Det var en härlig stämning i hallen och läktarna var ovanligt fulla. Det börjar växa till sig på publikfronten på hemmaplan! Med mamma Kallings i speakerbåset och André som klockansvarig har vi full koll på läget. Laget var lite extra laddat när man skulle möta serieledarna. Första perioden börjar lugnt och organiserat från SIFs håll och SIF dominerar rejält! Vi gör snabba byten och Ludde styr upp spelet från målet. Vi pepprar motståndarnas mål redan från start: 1:30 Kallings 3:38 Simon 4:54 Krillan 5:33 får Täby äntligen tag i bollen - och det blir mål.. Vi tar snabbt tillbaka bollen och både Robban och Ante briljerar med sin bollkontroll och 9:25 gör Lukas mål med pass från Naylor! Elegant! Täby kontrar omedelbart men SIF håller tätt och 11:48 slår Rickard in ett andra mål för Sigtuna med pass från kapten Ante! Härligt! SIF fortsätter att pressa och en minut senare skjuter Hagge på mål. 14:20 sammankallas lagkaptenerna för ett snack med domarn. Han tyckte att lagen skulle sluta tjafsa om domsluten. Alla i laget sliter som djur och jag har sällan sett alla så taggade och fokuserade. 16:21 skjuter Kallings sitt andra skott på mål och det går in, utan pass! 3-1! Det känns lovande! 18:31 gör Simon mål på en retur! Snyggt! Första perioden avslutas med att Rickard skjuter två farliga skott på mål på mindre än en minut och när signalen blåser är vi nog alla ganska säkra på en vinst. Andra perioden inleds lika organiserat och fokuserat som första. Skotten på mål fortsätter att hagla: 00:30 Robban 1:30 Rickard och Ante bolltrollar snyggt. Vårt försvar jobbar fantastiskt bra de få gånger som motståndarna får tag på bollen och driver den mot Ludde. Det märks att Täby inte får köra sitt spel. Vi är pigga och alerta och på dem hela tiden. Skott på mål: Walle Krillan 8 min in i andra åker Täby på en utvisning för hårt spel. Det märks att Täby är frustrerade. 1 1/2 minut senare åker Täby på en utvisning till! Man har kört hårt spel mot Kallings som resulterar i en straff som Rickard får lägga. Rickard tar den iskallt och det står 5-1. Powerplay läget fortsätter för oss då Täbygubben tvingas sitta av sina 2 min trots vårt mål. Ny regel sades det.. Men det verkar domarna ha tagit tillbaka så här i efterhand. Nu har vi vår chans men något händer på bänken.. Robbans klubba har gått av och det tar ett tag att leta fram en reserv.. Det blir lite oroligt i ledet och vi tappar fokus. 13:41 utvisas Lukas för obstruktion. Kompensationsutvisning tycker vissa.. Som vanligt utnyttjas detta av motståndarna och Täby gör sitt andra mål. Nu läger Täby in en högre växel. Berka kämpar hårt men det räcker inte och Täbys tredje mål ramlar in 15:09. På mindre än 3 minuter har Täby gjort 3 mål! Nu går Kallings klubba sönder och det börjar bli ont om reservklubbor, han får spela med sin minior-klubba.. När slutsignalen går för andra perioden står det ofattbart 5-4! Tredje perioden inleds INTE organiserat och fokuserat. Vi stressar, grinar illa och skyller på varandra. Lagspelet och glädjen är borta! Hade vi kunnat hitta tillbaka till det hade utgången blivit en annan - det är jag övertygad om. Vi ska inte fokusera på vad som händer om vi förlorar! Vi ska fokusera på hur vi ska spela så att vi tillsammans vinner. Att ha kul och våga göra fel är ett måste för att alla i ett lag ska våga lita på sin egna förmåga att förvalta bollen. Jocke litar på sin förmåga och styr lugnt och sansat in ett sjätte mål 1:34, med pass från Kallings trots den korta miniorklubban.. Viktigt mål för att laget skulle orka kriga in i det sista! 3:24 åker Täby på 2+2 för hårt spel och protest mot domslut. Ante utnyttjar läget och får iväg ett skott på mål men tyvärr går den inte in. Överhuvudtaget känns det inte som att vi förvaltar powerplay-läget tillräckligt organiserat och fokuserat för att lyckas göra mål i ett givet läge. Där rök en viktig chans till vinst. 7 min in i 3dje kommer Pelle in. Lika farlig som vanligt men tyvärr blev det inget mål. 8:34 blir det trassligt framför Ludde, som för övrigt har briljerat, och Täbys femte mål rullar oturligt nog in. Våra spelare var nog betydligt mer rädda om Luddes fingrar än var motståndarna var-därför kunde de styra in bollen. Våra byten har vid det här laget blivit betydligt långsammare och spelet känns ostrukturerat och smått hysteriskt. Som tur är styr William upp med uppmuntrande och vägledande tillrop från bänken. 10 min in tredje tar vi time out. Det hade kunnat vara ett bra tillfälle att lugna ned tempot och hitta fokus igen men istället fortsätter den hysteriska stämningen. Time out-en gav tyvärr ingenting. 10:34 sätter Täby sitt sjätte mål.. och det står 6-6. Robban åker ut 2 min för fördröjande av spel men i övrigt löper resterande 10 min förbi utan fler incidenter. Det som är positivt med matchen är att laget kämpar som djur alla tre perioder. ALLA är med och krigar, även de som inte om nämnts tidigare i referatet: Yonnie och Oscar. Jag tycker att laget har gjort otroligt bra ifrån sig och det är bara att beklaga att vi tappar fokus och förtroende när vi får mål emot oss. Kämpar vi som vi gjorde idag OCH bibehåller fokus och förtroende hela matchen ut finns det inget som kan stoppa oss!
Herrar
13 okt 2013
0kommentarer
Bortamatch i Solna
På söndag är det dags för match igen. Denna gången är det Nyboda IBK som står för motståndet i Råstaparkshallen i Solna. NU är det F*N dags för en 3a och det är ända in i kaklet som gäller! Samling i hallen 11.00, ta med utegrejer för uppvärmning i form av lite jogg alternativt fotboll. Laget: Ludde William Berka Ante August Walle Simon Robban Pelle Krillan Gustav Rickard Tony Näslund Lukas extra: Yonnie o Naylor Hoppas att även övriga hänger med som stöd. Siktar mot att Coach Hagge står med på bänken :)
Herrar
11 okt 2013
0kommentarer
Visa fler nyheter